miercuri, 18 iunie 2014

Sufletul copilului


Glasul dulce-ntruchipat
Al copilăriei mele,
Ochiu’-ncet mi l-a-mbrăcat
Cu lumina dintru stele.

Iar visez la tot ce-a fost,
Tot ce astăzi nu mai este,
Caut tot un dulce rost,
Caut file de poveste…

Şi mă văd din nou umblând
Pe potecile de vise,
Mii de gânduri adunând
Printre genele deschise.

Mă văd culegând iar rouă
Din ai mamei ochi luceferi,
Care ne dădeau doar nouă,
Mângâieri fine de nuferi.

Văd copiii cum aleargă
Pe maidanul ca de basm
Şi refuză să mai meargă
Şi se-avântă ca-ntr-un spasm.

Văd un zbor de rândunele
Spre albastru infinit
Şi-aş zbura şi eu cu ele
Să mă-ntorc de-unde-am venit.

Vreau ca ochiu-mi să cuprindă
Iar pudoarea inocenţei,
Vreau privirea să-mi surprindă
Sensul plin al abundenţei.

De a fi din nou copil,
Reunit mereu cu mitul
De-a vedea un infantil
Cum atinge inifinitul.

Astăzii oare mai sunt eu ?
Dar avem acelaşi soare,
Îns-aş vrea s-ating din nou
Raza-i tânără, frumoasă.

Sâmburii i-a pus în mine
Şi-am vâslit până la mal ;
Însă, azi aş vrea prin tine
Să mă prind din nou de val.

Tu, copile, ia o barcă
Şi mă prinde-n vals cu tine,
Să clipim apoi de parcă
Eu sunt tu şi tu prin mine.

Dă-mi o şansă, vreau să fiu
Călătorul mic al lumii,
Lasă-mi sufletul pustiu
Să ating gura genunii.

Vreau să urc din nou spre cer
Şi să cred în voia lui ;
Deci, mai vreau acum stigher,
Sufletul copilului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu